A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Segítség!
#1
Igen, köszönöm!
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#2
Erre gondolsz?
http://www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyo...7K102.html
Válasz idézéssel
#3
Kata alanytól igénybe vett 1 milla feletti szolgáltatást melyik nyomtatványon kell bevallani?
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#4
ÓÓÓ!!! Kicsi, Placebo Istenek vagytok! Köszönöm!
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#5
Szia Mónika !


Ott van az csak kukkintsd meg a Bejelentés  sor vizszintesen  fennt, ha ezt lenyitos, akkor már úgy lesz, hogy bejelentés/változás bejelentés !

üdv
Azért ne feljetsd el, hogy az Életben vannak csodálatos dolgok is !

Kicsi
Válasz idézéssel
#6
Köszi Placebo! Ezen az oldalon már jártam, de itt hol találom a változásbejelentőt? Az biztos, hogy elektronikus ügyintézésére az önkormányzathoz nem regisztrált. Tehát papíron kellene beküldeni a változásbejelentőt.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#7
https://ssl.budapest.hu/web_hair/
Válasz idézéssel
#8
Lett egy új ügyfelem aki Csepelről költözött vidéki városunkba. Át kell jelentenem a székhely változást az önkományzatokhoz. Mivel több éve nem volt budapesti érdekeltségű ügyfelem, így nem tudom hogy a csepeli önkormányzathoz az iparűzési változás bejelentést hogyan kell leadni. Itt vidéken általában a település önkormányzat honlapján van a változásbejelentő, de a csepeli önkorm. honlapján nem találok ilyet, gondolom ezek közös budapestit használnak. Tudna nekem segíteni valaki honnan tudom letölteni, hogy megcsináljam a kijelentést?
Előre is köszönöm.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#9
Sziasztok!
Olyan régen használtam a fórumot, hogy lehet, nem jó helyre írok. Segítséget szeretnék kérni árufuvarozáshoz használt kereskedelmi gázolaj jövedéki adó visszaigényléssel kapcsolatban. Saját üzemanyagtartályból tankolóautomatával töltik fel a kamionokat.
Töltöm a BEV_J02 bevallást. 2017. I. negyedévben számlák alapján 64000 litert vásároltak, ez kerül a P1 pótlapra. Nyilvántartásuk alapján ugyanebben az időszakban 89000 litert tankoltak a kamionok összesen, ez kerül(?) a P3 pótlapra. Melyik mennyiség alapján igényelhetjük vissza a jövedéki adót, mi kerül a D-02 lapra?
Előre is köszönöm a segítséget.
Johanna
Válasz idézéssel
#10
Köszönöm ibcsi2  Smile
Teljesen tiszta lett minden  Big Grin.
Válasz idézéssel
#11
Nyílt végű lízing esetében is,  a számvitelben állományba kell venni a tárgyi eszközök között,  elvileg  adnak róla egy számlát áfa nélkül.
Havonta a részletfizetések  a számvitelben kötelezettség csökkenés. Áfa szerint szolgáltatás, az áfa levonható v. nem , az dönti el mi a tárgya, mire használja stb.
Számvitelben ez után az eszköz után is értékcsökkenést számolunk, ez jelentkezik költségként.
Ha megveszi maradványértéken, azt ráaktiváljuk.
Ha eladja kivezetjük, és áfás értékesítés lesz.
Üdv.: Ibcsi
"A jövő mozgásban van"
Válasz idézéssel
#12
Szia Mindenki!
Cégautóval kapcsolatban kérnék segítséget: nyílt végű lízinges egyéni vállalkozás (lesz Bt-nek is Sad ).
Az megvan, hogy szolgáltatás, de mi történik a végén, amikor a tulajdonba kerül? Most annyit gondolok, hogy szolgáltatás költségbe könyvelem a törlesztők alapján. Vagy totál homályba kerültem?
Az áfa: arányosítom a céges használathoz, ez OK. Amikor értékesítem az áfás lesz?
Válasz idézéssel
#13
Kedves Guru és Placebo! Köszönöm a választ. Big Grin  ÁFA alanyok még, valószínű januárban megszüntetik a céget. Én is úgy tudom, hogy ha a 100% ot kifizeti előlegbe, akkor nem kell végszámla. Az ügylet egyébként létre jött. Akkor csak vezessem át a 911-re?
Válasz idézéssel
#14
Köszönöm a segítséget!  Smile
Válasz idézéssel
#15
Szerintem kell nem engedélyköteles de bejelteni be kell az önkormányzatnál ha meg nem ott megmondják ha tudják...
Válasz idézéssel
#16
Az megvan, köszönöm. Kereskedelmi tevékenység bejelentésre vagy valami hatósági engedélyezésre gondoltam volna, hogy kell-e?
Válasz idézéssel
#17
Szia!

Lehet,hogy kell pénztárgépet is kell használnia.
Katla
Válasz idézéssel
#18
Sziasztok!

Egy apró segítséget kérnék: kozmetikus egyéni vállalkozó szolit is üzemeltet, ha szoli krémet is árul arra kell valami engedélyt kérni, vagy jelenteni valamit...?
Válasz idézéssel
#19
Wink 
Ja most hogy igy elolvasva biztos eltart egy darabig feldolgozni annyit információt toltam a hozzászolásba Wink ,ahogy írtad vissza a lové ha nem történt meg a biznisz...
Válasz idézéssel
#20
Szia Placebó!
Kreatív volt! Smile
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#21
Ugy tudom a 100% előlegnél nem kötelező a végszámla,az a kérdés abban az évben amikor ez az ügylet megvalosult lett-e ebből bevétel gondolom nem ha az előleg kötelezettség ottvan a könyvelésben...
Válasz idézéssel
#22
Szia Lili!
Gondolom, mivel nem működik, nem Áfa alany. Nem tudsz mást csinálni mint kiszámláztatod. Ha még Áfa alany, akkor 18-tól nem legyen az. A nem működés is költséggel jár, legalább lesz bevétel fedezete. Ha ey nem jó akkor sajnos vissza kell adni a pénzt.
Klári
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#23
Sziasztok!

A következőben szeretnék segítséget kérni: nullás cég (2 éve nincs bevétele, forgalma) könyvében szerepel még egy vevő előleg, amiről nem készült végszámla. Az előleg 100% volt, tehát a végszámla is ennyiről szólt volna. Hogy tudom kivezetni, így több évre visszamenőleg? Huh

Köszönöm a segítségeteket!
Válasz idézéssel
#24
Segítséget szeretnék kérni.
Adott egy közért mindennel foglalkozik többek között mobil telefonok feltöltésével is.A számla a Lapker Zrt-től jön.a feltöltések árát nem ütik a pénztárgépbe állítólag erre van külön terminál.
Én így csinálnám a könyvelését.T4731-K4541 5000.-Ft,majd a jutalék ami kb2% T4731-K4541 -126.-Ft így meg van a fizetendő 4874.-Ft amit a Lapkernek fizetnek én itt áfát nem pipálnék , mert szerintem nem áfás dolog a részükről.Majd az önszámlázással ehhez a elszámoláshoz tűzött számla alapján könyvelném a jutalékot áfásanT311-K914-467 1126.-Ft fizetés módja kompenzáció lenne.majd vegyesen(RLB) összevezetném, mert ennyivel kevesebbet fizet(utal) a Lapkernek.

Ami a bajom, hogy eddig ,ebben a könyvelőirodában ahol nyár közepétől vagyok ezt a céget mindig más csinálta tehát nem tudom eldönteni mi a helyes pl.az elszámolást úgy rögzíteték a szállítóba, hogy mentes vagy 0% az áfánál állítva és 5299 rakták és itta jutalékot mínusszal levették a következő soron.

Lányok van itt még Erzsébet-utalvány forgalmazó által küldött számla is OTP cafetéria ,Lapker újság,papíralapú Erzsébet -utalvány bankkártyás fizetés és fel nem tudom sorolni mennyi minden, most hogy nekem jutott a könyvelése valahogyan ez év elejétől rendbe kellene raknom ,hogy lehessen zárni.Ráadásul vidéken van ez a közért kommunikálni szinte lehetetlen csak a tulaj okoskodik mindig és mindent megígér minden ügyfelének.Na jól kipanaszkodtam magam.
várom segítségeteket és tanácsaitokat.
Köszönöm.

Pmarcsi
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#25
Szia, csődeljárást kell kezdeményeznie a cége ellen, az ügyvéd benyújtja a papírokat a cégbíróságnak, majd ott megállapítják, hogy van tartozása és átfordítják határozattal felszámolássá. Kijelölnek egy felszámoló biztost és onnan már övé az ügy. Mindent át kell neki adni mikor jelentkezik a képviselőnél. Pénztárban lévő készpénzt is. De az is meglehet, hogy az 500.e ft törzstőke miatt kényszertörlik.
Üdv: Mariszan
Válasz idézéssel


Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 1 Vendég